9 trăsături de caracter ale coreenilor

1. Naționaliști

            Cei mai mulți atleți coreeni sunt naționaliști. Fie că este vorba de cei ce participă la olimpiadele mondiale pentru a-și dedica victoriile țării, fie că sunt luptători MMA ce își dedică victoriile Zilei Independenței Coreei, aproape toți atleții (și nu numai) coreeni sunt loiali țării lor. Coreenii sunt învățați de mici să-și pună țara chiar mai presus de ei însăși, ceea ce duce la mișcările naținaliste pentru declararea insulelor Dokdo ca teritoriu coreean, expansiunea teritoriului aerian al Coreei și chiar (re)denumirea Mării Japoniei în Marea de Est. Coreenii sunt crescuți pentru a fi naționalilti, una dintre frazele cunoscute ce indică acest lucru fiind Daehanminguk manse! (대한민국 만세)! – Trăiască Coreea!

2.  Ecologiști

            Coreea de Sud se află cu siguranță în fruntea clasamentului când vine vorba de expresia ”Salvați Pământul!”. Coreenii mereu încearcă să economisească și să recicleze. Guvernul coreean a inițiat un program pe întregul teritoriu al Coreei de Sud în 2005 ce promova folosirea limitată a unor electrocasnice și electronice cum ar fi aparatele de aer condiționat prin programul Cool Biz. De asemenea, în Coreea toate programele de ecologizare și reciclare sunt luate în serios. Resturile de mâncare sunt reciclate în anumite pungi (de obicei au culoarea galbenă) , fiind mai apoi folosite, după anumite zvonuri, la hrănirea animalelor, iar plasticul, sticla, cartonul sunt și ele reciclate separat.

3. ”Fără somn”

            Coreea reprezintă paradisul” bufnițelor de noapte”. După muncă, coreeniilor le place să se adune împreună și să bea câte ceva. Dar să te duci acasă exact după asta nu e tocmai coreenesc. În schimb, mereu mai există o a doua tură (i-chia 2차) de băuturi, uneori chiar a 3-a, a 4-a sau a 5-a, acestea ținând mult după ora obișnuită de culcare. Un lucru bun e că există multe magazine/restaurante care sunt deschise până la orele dimineții. De la cină, băuturi, cântat, băutul cafelei și așa mai departe, abilitatea de a sta cât mai târziu afară este ceva esențial în Coreea. Însă acest lucru nu-i scutește pe coreeni de lucru a doua zi.

4. Emotivi

            Coreenii sunt extrem de emotivi în toate aspectele. Spre exemplu, când o persoană moare în Coreea, coreenii practic redefinesc cuvântul ”a plânge”. De sigur, în orice altă cultură moartea cuiva reprezintă un aspect dureros, însă aici parcă e puțin mai altfel. De asemenea, emoțiile intense se resimt și în producțiile coreene televizate. După terminarea unui serial poți rămâne cu o anumită eomție toată săptămâna. Deși viața din Coreea nu e ca în drame, emoțiile cu siguranță sunt adevărate!

5.  Dependenți de telefoanele inteligente

            Coreea este una dintre cele mai ”conectate” națiuni de pe Terra, asta însemnând că există conectivitate la internet peste tot: în metrouri, în vârful munților și chiar și în lifturi. Doar gândiți-vă puțin la scenele din metrourile coreene de prin drame: oamenii acordă mai multă atenție smartphone-ului decât persoanelor din jur. E o realitate cam tristă, însă coreenii nu își lasă bateria niciodată ”să moară” sau nu-și părăsesc niciodată locuința fără a-și lua telefoanele cu ei.

6.  Confuzi în ceea ce privește relațiile cu vecinii

            Coreea are o istorie lungă  cu vecinii săi din est și din vest, însă nu toate sunt reci. Dacă mergi în Japonia, vei putea vedea cea mai mare comunitate de imigranți coreeni din lume. Mulți dintre a treia și a patra generație de coreeni-japonezi (zainichi) încă se ”lipesc” cu încăpățânare de rădăcinile lor coreene, deși unii nu vorbesc o boabă de coreeană. De asemenea, întreaga colonizare japoneză asupra Coreei reprezintă o amintire neplăcută. Dar cu toate acetea, sunt o mulțime de coreeni ce studiază în Japonia. De asemenea, K-popul a fost influențat la început de către J-pop. Iar în Coreea, mâncarea japoneză este foarte populară. E mai multă o relație de ură-iubire între cele două țări.

7. Obsedați de New York, Paris și Londra

            Totul despre Sex (Sex and the City) nu mai este cel mai în vogă film, însă Sarah Jessica Parker și ”trupa” ei  a devenit obsesia Coreei cu baruri moderne alfate pe acoperișuri, restaurante în stil american și terase/bufete speciale unde poți conversa cu prietenele tale toată ziua. Combinând obsesia newyorkeză cu romantica cultură pariziană a cafenelelor îți vei putea întemeia astfel propiul brand de cafenea în stil coreean. De asemenea, și Londra este unul dintre cele mai ”divinizate” orașe pentru moda renumită dar și pentru regalitatea sa. Iar în media este plin de reclame ale New York-ului, Parisului și ale Londrei.

8. Mereu ”sub presiune”

            Există multă tesiune în aproape toate aspectele vieții coreene. Mamele ”cu bani” își înscriu copii în creșe englezești a căror taxă costă cam 1000$ pe lună pentru a îi învăța pe aceștia să vorbească engleză fără accent. Mamele ”cu mai puțini bani” își trimit copii la academiile unde se învață engleză (sau alte materii precum matematica, istoria etc.) pentru a putea fi cu un pas în fața celorlalți. Un procentaj destul de mare din populație doresc așa numitele meserii de invidiat cum ar cea de avocat, doctor sau orice poziție la o companie mare (Samsung!) așa că sunt mereu presați că trebuie să învețe și să muncească din greu. De asemenea, părinții își presează copiii să se căsătorească cu o ”partidă bună”, prezentându-le anumite persoane pe placul lor prin ciudatele întâlniri ”oarbe” (Seon 선). Toate acestea pot părea cam dure, însă cei mai mulți coreeni cred că acest tip de gândire e ceea ce face din țara lor să se deosebească de celelalte.

9. Grăbiți

Coreenii au cultura ppalli-ppalli (빨리빨리-repede-repede) ce se axează pe a face lucrurile cât mai repede posibil. Sub conducerea președintelui Park Chung-hee, președintele Coreei în anii ’70, Coreea a început să dezvolte un sentiment de perseverență care dăinuie și astăzi. Șoferii coreeni se aseamănă cu acei prieteni care accelerează și opresc rapid pentru că mereu sunt într-o continuă grabă. Coletele ce trebuie livrate cât mai curând posibil pot fi trimise prin Quick Service (퀵서비스), care garantează expedierea acestora extrem de rapid. Graba a devenit o parte din ADN-ul coreenilor. Și, deși  această grabă poate fi înțeleasă ca o trăsătură de caracter negativă a coreenilor, este cea care o face pe Coreea de Sud așa de adaptabilă și sensibilă în ceea ce privește cele mai noi trenduri în materie de tehnologie, infrastructură etc.

 

Sursa: seoulistic.com

Traducere: 강현재

Română
Votare: 
0
No votes yet