Educația de-a lungul istoriei

Coreea avea instituții de învățământ superor încă din secolul al IV-lea, când s-au înființat Daehak, în statul Goguryeo. În timp ce aceste instituții de învățământ superior predau în principal literatura și clasicii chinezi, Universitatea Națională din Goguryeo (Gukjagam) preda și alte discipline. 

În perioada Joseon, instituțiile de învățământ au fost, prima oară, clasificate pe diverse nivele: școli elementare private (seodang), școli secundare, cum ar fi Cele Patru Școli (sahak) și Școlile Rurale (hyanggyo), și școli terțiare, ca Academia Națională confucianistă (Seon-gyun-gwan).
Candidații trebuiau să treacă primul tur (saengjin gwa) al examinărilor pentru serviciul civil spre a fi admiși la Academie, unde studiau literatura clasică chineză (confucianistă). În plus, existau școli specializate pe medicină, (Jeonuigam), limbi străine (sayeogwon), drept (organ subordonat Ministerului Justiției) și afaceri ( organ subordonat Ministerului de Finanțe). 
Examenele de stat pentru serviciul civil selectau oficialități civile și militare din clasa yangban, precum și specialiști tehnici din clasa jungin prin teste separate ce presupuneau proceduri extrem de complicate. Deoarece doar tinerii yangban erau eligibili pentru a susține examenele  civile, în timp ce oamenii de rând și copiii familiilor micilor nobili locali putea suține examene pentru serviciul militar, examenele pentru serviciul civil erau considerate cele mai prestigioase.
 
Sursa: cartea Scurtă istorie a Coreei de Shin Hyong Shik, traducere în limba română de Dan Brudașcu
Română
Votare: 
0
No votes yet