KakaoTalk

De ce iubesc coreenii KakaoTalk ?

            Există în lume o serie de numeroase aplicaţii messenger pentru smartphone-uri, printre care putem enumera Whatsapp, Google Chat, Wechat sau Snapchat. În ciuda acestui fapt, coreenii preferă să utilizeze bine cunoscuta aplicaţie coreeană KakaoTalk, cu siguranţă utilizată şi de mulţi iubitori ai Coreei de Sud.

            KakaoTalk este o aplicaţie gratuită mobilă de mesagerie instant pentru smartphone-uri cu text liber şi oferă acces gratuit la apeluri. În plus faţă de apelurile gratuite şi mesaje, utilizatorii KakaoTalk pot partaja un conţinut divers de informaţii, inclusiv fotografii, videoclipuri, mesaje vocale, localizare, link-uri URL-ul, precum şi informaţii de contact. Toate acestea sunt disponibile prin WiFi sau 3G, şi nu există limite la numărul de prieteni care se pot alătura într-un chat. Utilizatorii pot achiziţiona, de asemenea, bunuri reale prin platforma messengerului numita "gifting", cum ar fi cafea Starbucks sau bijuterii.

            Aplicaţia fost lansată iniţial pe 18 martie 2010 de către compania Kakao Corp, fondată de către CEO-ul NHM Corporation, Beom Soo Brian Kim. Potrivit unui raport din 2013, Kakao este al treilea editor de top în lume, cu cele mai mari venituri lunare pe Google Play iar, în plus, KalaoTalk a fost nominalizată la Global Mobile Awards 2014 că cea mai inovativă aplicaţie pentru smartphone-uri.

            Aplicaţia este utilizată actualmente de către 93 % din deţinătorii de smartphone-uri din Coreea de Sud. Disponibilă în 15 limbi şi utilizată de peste 30 de ţări din lume, KakaoTalk evoluează ca un instrument la îndemână pentru comunicarea la nivel mondial, şi nu numai în Coreea de Sud.

            La nivel internaţional, KakaoTalk a ales să creeze parteneriate strategice cu ţări din Asia de SE , precum Malaesia, Filipine sau Indonesia, care nu deţin niciun serviciu de messagerie dominant. Surprinzător, şi un număr mare de utilizatori japonezi sunt activi în folosirea aplicaţiei, mai ales în data de 11 martie 2011, când un cutremur masiv a lovit Japonia, iar traficul de mesaje KakaoTalk a crescut cu milioane de persoane care au solicitat confirmarea siguranţei familiei şi prietenilor.

            În plus, celebrităţi locale cum ar fi BigBang , una dintre cele mai cunoscute trupe K-Pop, au ales să promoveze aplicaţia prin intermediul reclamelor.

Pe lângă aplicaţiile de baza furnizate de KakaoTalk, printre care se numără KakaoTalk, KakaoStory, KakaoMusic, KakaoGroup, KakaoHome, KakaoPlace, KakaoAlbum, KakaoPage, KakaoStyle, KakaoAgit, aplicaţia mai prezintă şi alte caracteristici suplimentare:

-           apeluri gratuite şi conferinţe cu suport până la cinci persoane, numite VoiceTalk ;

-           schimbul de informaţii de contact, localizare , fotografii şi videoclipuri ;

-           toate datele criptate;

-           suport pentru 15 limbi ;

-           teme Kakaotalk personalizate pentru iOS şi Android ;

-           Walkie-talkie ;

-           polling şi caracteristică de planificare pentru membrii din chat ;

-           lipsa add-urilor ;

-           platforma de joc ;

-           stickere şi emoticonuri speciale ;

-           primul mesager mobil pentru a dobândi certificarea ;

-           aplicaţia “Nu deranjaţi”.

            Acum va mai întrebaţi de ce coreenii utilizează în masă KakaoTalk, având în vedere influenţa ridicată a aplicaţiei şi la nivel internaţional ?

            Coreenii sunt cunoscuţi a avea propriul lor sistem atunci când vine vorba de tehnologie. Şi nu numai în lumea celor mai inteligente aplicaţii pentru telefoane mobile coreenii se diferenţiază prin unicitate, ci şi în alegerea browserului utilizat, care nu este Chrome, ci unul din cele două , Naver sau Daum.

            Printre lucrurile care îi atrag pe coreeni la Kakaotalk este faptul că acesta foloseşte propriile emoticonuri, iubite enorm de coreeni. Însă nu numai acest lucru îi determina să fie încântaţi de aplicaţie, ci şi o anume aplicaţie-joc , prin intermediul căreia dacă cineva poartă un tricou pe care o celebritate l-a folosit într-una din dramele coreene , acest produs va fi fabricat în masă, iar a două zi toată lumea îl va purta. Jocul Anipang lansat de aplicaţie a fost , de asemenea, unul dintre cele mai de success jocuri din 2012, întrucât oamenii erau atât de atraşi de acesta încât nu-şi luau ochii din telefoanele mobile în timpul călătoriei cu metroul.

            KakaoTalk a avut o dezvoltare încununată cu success , obţinându-şi poziţia printre cele mai îndrăgite aplicaţii de comunicare , într-un timp foarte scurt. Coreenii sunt mândri de această aplicaţie şi oricând vor veni cu recomandarea de a o folosi şi tu.

Surse: Hi.expat.com, Wikipedia.com

Articol realizat de Helen Chal

 

Română
Votare: 
0
No votes yet