먹방 Mukbang - Cum devin coreenii faimoși prin "pasiunea" lor pentru mâncatul on-line

                Ce se întâmplă când combini puterea live-streamingului cu competițiile de super-mâncat ca cele din emisiunea TV „Man v. Food”? Răspunsul e simplu: devii un superstar on-line – asta dacă locuiești în Coreea de Sud.

                Coreenii care râvnesc atât la mâncare, cât și la faimă pot deveni celebri prin intermediul emisiunilor mukbang sau meokbang (literal „radioteleviziunea mâncatului”), în care oamenii se filmează on-line în direct în timp ce mănâncă cantități mari de mâncare și conversează cu publicul care este tot on-line, aparent pentru divertisment. Mii de coreeni vizionează aeste emisiuni on-line și uneori chiar le oferă bani celor care se filmează mâncând doar pentru a continua acest tip de distracție.

            De cele mai multe ori fiind realizate printr-un webcast, emisiunile mukbang au devenit populare în Coreea de Sud la sfârșitul anilor 2000. Mukbang sunt transmise și televizat de către canalul Afreeca, iar în ultima vreme au început să fie urcate și pe platformele VOD (cum ar fi Youtube).

            Există două tipuri de „celebrități” mukbang: „tipul modelelor” – tineri/e cu o infățișare atrăgătoare și manierați/te, și „entuziaștii supraponderali”. Actanții mukbang poartă denumirea de BJ (Broadcast Jockey). Adeseori un BJ, în timp ce se filmează mâncând, discută prin intermediul unei ferestre de chat cu „spectatorii” și face ce îi este sugerat, cum ar fi să danseze sau să mănânce o anumită cantitate de mâncare pe care o au pe masă. De asemenea, unii au transformat mukbang în cook-bang (gătit+mukbang). În orice caz, dacă le place și sunt amuzați de ceea ce văd, spectatorii pot oferi „baloane” BJ-ului, care valorează 100 woni (10 cenți) fiecare. Astfel, mukdang ar putea constitui o sursă de venit.

            O BJ foarte cunoscută este Park Seo-yeon, o domnișoară micuță, dar atrăgătoare al cărei succes i-a permis să renunțe la slujba ei obișnuită, conform rapoartelor din mass-media. Reuters a raportat în 2014 că o filmare de trei ore în fiecare zi îi aducea lui Park o medie de 9 400$ pe lună și că filmările de succes îi aduceau uneori chiar și 1,1 milioane de woni (1 017$).

            Însă de ce sunt atât de foaimoase aceste „emisiuni” mukbang? Ei bine, unii leagă popularitatea BJ-ilor cu creșterea numărului de sud-coreeni care trăiesc singuri. Alții spun că vizionatul videoclipurilor mukbang satisfac poftele de mâncare fără a mânca.

Câțiva BJ faimoși:

BJ Benzz

BJ TheDiva

BJ Goddesju/ Wangju

BJ Patoo 

BJ Beomprika

BJ Termin (Theomin)

BJ Shoogi

Surse: https://en.wikipedia.org/wiki/Muk-bang

http://www.cnbc.com/2015/05/04/mukbang-how-koreans-become-stars-through-their-love-of-food.html

http://www.allkpop.com/buzz/2014/09/top-8-mukbang-online-streamers-on-afreecatv

https://www.facebook.com/businessinsider/videos/10153079867519071/?pnref=story

Traducere: 강현재

 

Română
Votare: 
0
No votes yet